Reklamos rinką kilstels prekybininkai

Didesnė dalis reklamos ir žiniasklaidos planavimo agentūrų pernai skaičiavo didesnes pajamas – bendras rinkos augimas 2014 m., palyginti su ankstesniais, siekė beveik 7%.

Rinka nuosekliai auga, o stipresnį impulsą ir labiau išjudinti visą reklamos sektorių galėtų laukiami prekybininkų žingsniai, pirmiausia „Lidl“ atėjimas.

Didžiausius pardavimus 2014 m. sektoriuje skaičiavo žiniasklaidos planavimo agentūra „Open Agency“ – palyginti su ankstesniais metais, jos pajamos augo 45,8%. Bendrovė į pirmąją vietą pakilo iš ketvirtos (pagal 2013 m. rezultatus) ir išstūmė iš pirmosios „Media House“.

Arūnas Kemežys, „Open Agency“ vadovas, teigia, kad augimą lėmė nauji klientai: pirmiausia „Omnitel“, taip pat „Lietuvos draudimas“, „Lukoil“. Bendrovės grynasis pelningumas pernai buvo vienas mažiausių rinkoje – 2,2% (tai, pasak p. Kemežio, lėmė nurašytos beviltiškos skolos), tačiau grynasis pelnas paaugo 17,3%. Pasak jo, visas sektorius gyvena optimistinėmis nuotaikomis – nors didelių šuolių nėra, rinka nuosaikiai auga.

„Prie mūsų sėkmės prisidėjo ir tai, kad pavyko pelnyti didesnį klientų pasitikėjimą ir daugelis jų padidino biudžetus. Klientai investavo daugiau, nei planavo metų pradžioje“, – pasakoja p. Kemežys. Antroje pozicijoje rikiuojasi 23% 2014 m. ūgtelėjusi „Inspired UM“.

Su perspektyva

Kalbinami rinkos dalyviai palankiai vertina ir pirmąjį šių metų pusmetį, nes į viršų stiebėsi ir televizijos, ir lauko, ir interneto reklama. Šiandien klientai daugiausia dėmesio skiria skaitmeninei erdvei, duomenų analizei.

Pagal sektorius aktyviausi šiemet – prekybininkai, vaistinių, namų apyvokos prekių pardavėjai.

Nekantraudami rinkos dalyviai laukia netrukus pasibaigsiančio didelio „L‘Oreal“ žiniasklaidos planavimo konkurso rezultatų. Dar daugiau sujudimo tikimasi atėjus „Lidl“. Eimantas Gurevičius, agentūros „Adcom“ direktorius, tyrė kelias rinkas, kur pastaraisiais metais įsikūrė „Lidl“.

„Jie niekur neatėjo tyliai ir ramiai. Tad visi rinkos dalyviai, norėdami neužleisti pozicijų, turės reaguoti, ne tik „Maxima“. Tikėtina, kad ir iki šiol sparčiai augusi prekybininkų reklama šiais ir ateinančiais metais suteiks visai reklamos rinkai dar didesnį postūmį“, – prognozuoja p. Gurevičius.

Didžiausia „Adcom“ klientė – „Maxima“ grupė. VŽ sudarytoje lentelėje „Adcom“ rikiuojasi 5 pozicijoje, tačiau Registrų centrui ji veiklos ataskaitų nepateikė.

„Tai yra pagrindinio akcininko sprendimas, ir tai lemia konkurenciniai aspektai. Mokesčių inspekcijoje visi mūsų duomenys yra“, – tepriduria p. Gurevičius. Pasak jo, daugelio agentūrų realiai aptarnauti biudžetai ir pajamos skiriasi.

„Pavyzdžiui, mūsų pajamos 2014 m. krito, o aptarnautas biudžetas augo beveik 3%“, – skaičiuoja p. Gurevičius. Šiemet „Adcom“ skaičiuoja bemaž 7% augimą.

Žiniasklaidos bendroves rikiuojant pagal pelningumą, aukščiausias rodiklis tenka mažiausiai agentūrai „Euroreklama“ (10,9%), antroje vietoje pagal šį rodiklį – „Vizeum“ (8,1%).

„Aukštą pernykštį mūsų pelningumo rodiklį lėmė labiau techniniai su trišalėmis sutartimis susiję aspektai, – komentuoja Saulius Šukaitis, „Vizeum“ vadovas. – 2014 m. klientų sąrašą papildėme „Ferrero“, šiemet pasirašėme sutartis su „Grite“, „Domus Lumina“, todėl ir šiemet laukiame nuoseklaus augimo.“

Augino nauji klientai

Pernai pardavimus sparčiausiai didino „Omnicom Media Group“ priklausanti PHD agentūra (grupei priklauso ir OMD).

Ramunė Malinauskienė, „Omnicom Media Group“ generalinė direktorė, komentuodama grupės rezultatus teigia, kad 2014 m. buvo gerokai sėkmingesni, palyginti su ankstesniais.

PHD aptarnavo vieną iš didžiausių finansinio sektoriaus klientų – „Swedbank“, prisidėjo prie euro įvedimo pasiruošimo ir jo įvedimo komunikacijos kampanijos, taip pat padėjo Darbo partijai per rinkimus į savivaldybę.

Pasak p. Malinauskienės, šiuos metus agentūra taip pat pasitiko su dideliais klientų portfelio pokyčiais: nustojo aptarnauti vieną didžiausių OMD klientų – „Bitę“, tačiau pasirašė bendradarbiavimo sutartį su „TeliaSoneros“ įmonėmis.

„Po kelerių metų pertraukos į klientus susigrąžinome farmacijos rinkos lyderį „Berlin Chemie Menarini Group“. Pokyčių mastelis didelis, tačiau jis suteikia optimizmo ir skatina siekį susigrąžinti lyderio poziciją rinkoje“, – ambicijų neslepia p. Malinauskienė.

Į VŽ sudaromą didžiausių bendrovių TOP 1000 iš žiniasklaidos planuotojų patenka trys bendrovės: 605 vietoje rikiuojasi „Open Agency“, 773-iojoje – „Inspired UM“, 991-ojoje – „Media House“. Kaip grupė į tūkstantuką patenka ir „Omnicom Media Group“ (jungianti OMD ir PHD agentūras), ji čia – 806 pozicijoje.

 

Grįžti į visas naujienas